Tuesday, February 23, 2010

Cerita pasar malam

Hari jumaat lepas aku dan hubby gi pasar siang campur malam kat kedutaan Malaysia. Kenapa aku kata pasar siang campur malam sebab pasar tu bermula pukul 4pm masih terang dan separuh lagi dah gelap walaupun jam baru menunjukan pukul 5 lebih.
Pasar tu dianjurkan oleh kedutaan..dan yang berniaga seme rakyat Malaysia.Makanan pun makanan Malaysia..duit je duit qatar hahahah. So hari tu ramai ramai le rakyat Malaysia turun pasar malam siang..
Jadi kat situ..bukan je makanan dari malaysia je..orang pun bermacam ragam,melayu tak sedar diri pun ada..hhehehe berlagak mat salih lebih dari mat salih sendiri....entah lah melayu tak sedar diri ke atau melayu lupa diri....kakakaka.
Aku dan hubby beli apa?....sekadar beli sushi....itu pun sebab teringat kat Nazmi yang dok sebut2 nak makan sushi,kalau tak beli sushi....padan balik melenggang je..tak ada yang terliur pun........sebab ada yang cakap....rege mahal tapi hampeh...kebanyakan barang makanan seme rege 10 riyal keatas.nasik dagang 13 riyal ....charkuewtiau goreng hancusss lumat pun masih ada orang beli ..tak tahu lah aku rasanya macam mana..tak tergamak aku nak makan...hahahah
yang murah nya satay....rege dalam Qatar riyal 1,85 secucuk.......
aku ingat nak amik gambar ...kamera pulak tak ingat nak bawak.
Pokok kata saper2 yang datang ,bisnes kat sini.....untung uuuu
ialah kalau mee kuning pun sampai 12riyal sekilo pas tu masam pulak tak boleh makan..campak buang je...eeee baik aku buat sendiri lagi sodop,selamat dan bersih sudah tentu.......
lagi pun aku dah lama tak tunjuk kepakaran aku dalam masak memasak ni.......apa ingat kakak aku yang kedai no 4 tu je yang pandai masak..aku pun boley maaa
Baru ni aku buat tat telur...anak2 dan hubby suka sangat makan..dia orang puji sodop..aku lupa pulak nak amik gambo,aku sebenar suka ...kalau dapt bermain dengan pastri ni,seronok tau.duduk sini macam2 dah aku buat..laksam satay,kek,nasi ayam,nasik dagang ,nasik minyak yang rupanya macam nasi beriani hahahah...capati mee kuning....rasa nak makan je aku buat sendiri bukan susah sangat pun.....pas2 laksa johor,ni banyak lagi resepi aku aku nak cuna terutamanya yang berkaitan dengan gandum gandum ni.....suka sangat. klah..nanti sambung lagi.....kalau ada masa freeeeeee

12 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. wauu seronok nyer citer tu...nak rasa juga lah gi pasar siang campur malam tu..agak2nyer kan kalu Teh niago kat situ jual makanan yang Teh dah masak kat sane sepanjang duk qatar tu, mesti org ramai serbu kat tempat teh jer kan..

    Saya rasa kalu setakat teh nak makan, tak ade masalah kot, sebab teh boleh buat semua makanan yang diidamkan..Aper salahnya kalu kali ni teh cuba belajar buat sushi plak, manalah tau balik malaysia boleh ajar plak toke kedai no. 4 tu buat tak pun boleh wat kenduri makan sushi saje..hehehe

    bukan setakat sushi jer boleh ajar kot..cakap arab pun boleh da...

    ReplyDelete
  3. cam ni kau je la yang jual kueh.. buat mcam mkan sendiri..pasti laris....tk yah wat sushi..wat nasi dagang dan mi goreng je....
    Dah surirumah sepenuh masa kena la terror masak oi...tidak nk wat pe kt umah...tunggu le aku pencen nanti...ps tu ada dapur baru nnti.. bila balik malaysia nanti leh lah datang makan22...tk yah lah buka kedai sushi kt malaysia...kedai sushi kt megamal tu tak ramai pun orang...he..he..he..

    ReplyDelete
  4. amboiiii........... excellent yea.. terliur tgk mee kuning tu.... susah tak nak buat? kak ha dok sane kirenye keje memasak je la ya? buleh buat kedai ni......

    ReplyDelete
  5. Ya le...keje hari hari masak...adakala tu penat jugak la....tapi seronok sebab kak ha dibayar gaji mahal sebagai tukang masak heheheh

    ReplyDelete
  6. mee kuning tu sonang aje buat nya....
    kalau nak lagi sonang pi je kedai....beli hahahah

    ReplyDelete
  7. kalau bukak bisnes kat sane mesti kaye punyer

    ReplyDelete
  8. Mee kuning kat pasar tani Stadium lagi banyak..(Bak kata mak 'nak yang orang melayu buat yer' hehehe..ok ler kalu dibayar gaji, tak der ler buat kerja free kan? long memang senang je mee kuning dia, tok kedai mak bang kat gerai astaka. hehe long jangan mare yer.. tak sabar nak tunggu dapur baru long.. agaknyer apa yek resepi pertama long buat sekiranya dapur baru siap???

    mesti MEE LIDI LER. hahaha
    Jangan mare long, nanti lekas tua...setakat ni long mantain lagi dari ngah...
    siap ditirah ni..gambar tak der ker? mesti cute kan Ditirah tu, nama pun best jugak..

    ReplyDelete
  9. aku tak reti nak isi gambo kot mane.
    ejee-ditirah.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. DITIRAH...boleh rujuk ISTIMEWA kalau nak buat blog tu..he..he..he..

    ReplyDelete
  11. owhhh DITIRAH TU Zarizi Mat yer...memang betul tu, kalu nak rujuk dengan pakar blog, rujuk lah dengan Istimewa punyer org..aku pun rujuk dari istimewa..hehe

    ReplyDelete