Wednesday, March 17, 2010

Ambik lesen kereta

Aduish aduish..dah seminggu aku dok belajaq kete.......penat nya usah cakap lah.
Mahu tak penat ..sebab terpaksa bawak 40kilometer sejam..pas tu...banyak roundabout pulak tu.
tapi tak apa lah ..janji dapat lesen..kete....kalau tak der lesen ..payah lah pulak nak pi amik mardhiah,nazmi dan husna ..kalau dia orang ada kelas tambahan nanti.
yang benonya..kalau ada lesen..senang le aku nak merayap..kalau boring dok umah...

yang tukang ajar aku pulak orang india kerala....cakap pulak ...inggeris berbolok bolok..tak paham aku.Lah lah aku pulak yang kena terang kat dia dan dia akan jawab yes yes yes.Kalau gini berat arr tapi mujur jugak kita ni dah pandai bawak kete..kalau tidak hancussss.

Ada satu tempat tu jalan lurus.. aku terbawak lah sampai 80 kilo sejam..pas tu baru aku perasan yang aku bawak lebih dari had laju,dia dok sebelah..senyap je..pas tu aku cakap lah sory sebab bawak lebih had laju....mamat tukang ngajar tu boleh kata 'this okey'

aku kena bayar..untuk amik lesen ni dalam 1300 riyal untuk 12 hari sahaja.s.kalau amik 25 hari ..kos ia 2100 riyal,kalau amik 40 hari ....2400.kalau kat malaysia ..belajar satu jam sehari tapi kat sini 40 minit je.....

23 /03/2010 ni ..hari aku test kete ..doa doa kan aku lulus erk...ni ....dok berdebau je hati.....

7 comments:

  1. kat malaysia ni pemandu banyak sangat gong nyer.. sebab tu kene lebih kit belajar.
    alah teh lain kali bagi ler tau skali duit malaysia..malas nk kira.

    Memang betul tindakan teh ambik lesen tu..apa2 pun saya doakan teh lulus..teh leh buatnyer..kacang jer

    ReplyDelete
  2. Ala.....stakat lesen kete, kacang je tuh.

    ReplyDelete
  3. Kacang jenis apa? kacang dal ka...kacang putih ka atau kalau pinjam perkataan mardhiah..dia kata senang macam kacang buncis.Tapi kalau sebut kacang sleng Ezzati ..hai risau jugak aku...sebab setiap kali Ezzati sebut 'kacang'...Along Firdaus jugak yang menang.

    ReplyDelete
  4. huhuhu tak lulus parking L. Tapi tak tahu pasai apa..nak kata aku langgar tiang ..tak der lah pulak...hehehe penin aku dengan orang Qataris.
    Kawan aku pulak tak lulus...sebab tiang tu bergoyang ditiup angin...ialah lah tiangnya tiang plastik...pas tu angin nya pulak kuat...
    tapi apa boleh buat ..amik lagi sekali...

    ReplyDelete
  5. he..he..he..taktik je tu...dia tenguk mu terror sgt kot...bagi untung kit dia la...
    Kacang memang terkenal dlm hidup anak buah aku rupanya....termasuk la Si Adib...teringat gok kata2...masa sekolah rendah dulu...
    hari pertama exam tanya...' kacang je '...
    habis exam...'kacang se kacang kacang nya....
    betapa senang nya..tapi tnguk result...adusss......

    ReplyDelete